Van Amsterdam naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van melanie kuijper - WaarBenJij.nu Van Amsterdam naar Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van melanie kuijper - WaarBenJij.nu

Van Amsterdam naar Kuala Lumpur

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg melanie

13 Oktober 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag is het zover, de dag van ons vertrek. Met kriebels in mijn onderbuik pakken we onze laatste spullen in. 'S middags doen we nog een gezellige afsluitende lunch met Ank, Jeroen, Mama en Jordy in Haarlem centrum.
De tijd gaat snel en met een lach en een traan nemen we afscheid op Schiphol airport.
De eerste vlucht naar Istanbul verloopt snel en de service aan board is erg goed. Ook de tweede lange vlucht naar Kuala Lumpur gaat snel, mede dankzij de diazepam waardoor we beide toch een paar uurtjes hebben kunnen slapen.
Op het vliegveld van Kuala Lumpur lopen we tegen het eerste probleem aan, geld pinnen. Dit omdat bijna 90% van alle automaten niet geschikt is voor maestro kaarten, nu hebben we wel een creditcard mee, maar daar stond nog geen geld op. Na veel lopen ergens op de 5e verdieping een voor ons werkende automaat gevonden en zo konden we eindelijk per taxi vertrekken naar ons hotel.
Van te voren hadden we twee nachten in een groot luxe hotel geboekt net iets buiten het centrum. Hotel Vistane is zeker een luxe hotel en hebben genoten van de heerlijke kamer met groot bed en stort douche. De volgende dag hebben we per metro/skytrain een bezoek gebracht aan het centrum van Kuala Lumpur. Het centrum is overweldigend, grote hoge gebouwen, brede drukke wegen en heel veel mensen. Hier als een doolhof voelend je weg doorheen proberen te zoeken met een temperatuur van boven de 35 graden is ontzettend warm en vermoeiend. Maar gelukkig zijn daar de enorme shoppingmalls welke door de airco verkoeling bieden, waardoor het beter vertoeven is als buiten. Zoals voorspeld is de regentijd begonnen in vele delen van Maleisië en eind van de dag werd de stad getroffen door een flinke regenbui. Niet dat wij dit erg vonden, want de regen zorgde juist voor de nodige verkoeling. Ondanks de regen zijn we verhit en vermoeid van alle drukte in de stad en nemen een verkoelende duik in het zwembad van het hotel...heerlijk!
Ons hotel bevindt zich buiten het centrum in een wat verloederde buurt, waar wij zo ongeveer de enige Europese toeristen zijn. Voor het eten hebben we weinig keus en sluiten ons aan tussen de lokale bevolking bij een simpel, maar heerlijk tentje gespecialiseerd in seafood.
Met +6 uur tijd verschil hebben we beide toch wat last van een jetlag en met twee korte nachtjes, ondanks het heerlijke bed, voor het uitchecken nog even wat slaap gepakt.
Per monorail vertrekken we richting de airport om naar onze volgende bestemming Bali te vliegen. Ons kennende hebben wij hier wat krap tijd voor uitgetrokken en zijn we iets te laat weggegaan bij ons hotel. Rennend over de airport droppen we onze backpacks en zoeken de juiste gate. Gelukkig zitten we uiteindelijk op tijd in het juiste vliegtuig. De volgende keer toch maar iets ruimer de tijd nemen...

melanie

Wij zijn Wouter Prins en Melanie Kuijper beide 25 jaar en wonen samen in Haarlem. Na al twee keer voor korte tijd in Thailand en Cambodja te zijn geweest zijn we eigenlijk heel cliché verliefd geworden op alles wat Azië te bieden heeft en willen we ons nu voor langere tijd laten onderdompelen in alle heerlijkheden van Azië. Na een jaar lang gespaard te hebben en beide afgestudeerd te zijn is het nu een mooie tijd om Nederland voor een aantal maanden te verlaten en in te ruilen voor zon, zee, strand, cultuur en nieuwe ontmoetingen. We zijn beide toe aan iets nieuws iets anders, maar toch was het best even een stap hier alles achter te laten en afscheid te nemen van werk en vrienden. Maar we gaan een leuke tijd tegemoet en hebben heel erg veel zin in onze reis door Zuid-Oost Azië. De landen die voor de komende maanden op ons lijstje staan zijn: Maleisië, Indonesië, Singapore, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Maar niets staat vast dus er kan nog van alles veranderen! Op deze blog gaan we onze reis vastleggen en laten we jullie meegenieten van al onze avonturen. Wij hopen op een bijzonder avontuur vol cultuur en spannende activiteiten en horen graag jullie reacties en wensen jullie veel lees plezier de komende tijd:-)

Actief sinds 23 Sept. 2014