Bye bye Asia...See you soon Hollandia! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van melanie kuijper - WaarBenJij.nu Bye bye Asia...See you soon Hollandia! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van melanie kuijper - WaarBenJij.nu

Bye bye Asia...See you soon Hollandia!

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg melanie

15 Februari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Koh Phangan wat een geweldig relaxt eiland, wij er stiekem van gaan houden. De dagen op het eiland zijn voorbij gevlogen en we waren er haast niet weg te krijgen. Het plan was om ongeveer een week te blijven en vervolgens nog een klein stukje door Maleisië te reizen. Na zes nachten op de eerste kamer aan het strand moesten we verhuizen naar iets anders, omdat deze kamer vanwege de Full moon party te duur werd. We vonden aan de west kust een fijne lichte kamer met balkon en uitzicht op het prachtige strand en zwembad. Echt een heerlijke plek en besloten hier nog acht nachten te blijven. Zo zouden we nog steeds een aantal dagen voor Maleisië over hebben. Maar je begrijpt op zo'n paradijselijk eiland waar de dagen gevuld worden met snorkelen, kajakken door het azuur blauwe water, frisbeen op het strand (ja we kunnen het zowaar best aardig, oefening baart kunst), yoga op het strand met het geluid van de zee op de achtergrond (zeker iets wat ik thuis wil voortzetten, maar dan helaas zonder deze prachtige locatie) en 's avonds een drankje onder de sterrenhemel dan vliegen de dagen voorbij. En zo vlogen ook deze acht dagen om en wilden eigenlijk gewoon niet weg. Tja en als je toch flexibel bent en niets vast staat, waarom zouden we dan weggaan. Ik wilde in eerste instantie nog een natuur gebied in Maleisië bezoeken, maar bij nader inzien was mijn liefde voor Koh Phangan te groot geworden en besloten we nog vier dagen langer te blijven. Van de eerste geplande zeven dagen zijn we uiteindelijk achttien dagen op Koh Phangan gebleven. We hebben er echt enorm genoten en hebben naast onze luier dagen aan het strand één van de laatste dagen ook nog een vrij intensieve, maar mooie wandel route door een stukje jungle gelopen welke uit kwam op een mooi strandje. Ja wauw Koh Phangan ook voor de derde keer was het weer geweldig hier te mogen zijn en dit was zeker niet ons laatste bezoek. We zullen zeker nog een keertje teruggaan, hopen dat het dan nog net zo mooi is. Maar voor nu moeten we toch echt helaas afscheid nemen van het eiland. Ons Azië avontuur zit er helaas bijna op en hieraan denkend en terug kijkend op de fantastische tijd die we samen gehad hebben met alles wat we gezien en meegemaakt hebben voel ik toch wel een brok in mijn keel. Het was echt nog overweldigender, leuker en mooier dan ik me had voorgesteld en dit samen met Wouter mee te hebben gemaakt was heel bijzonder en al onze ervaringen zullen we de rest van ons leven met ons mee dragen.
Zucht, de opkomende tranen weg slikkend van blijdschap dat we het zo leuk gehad hebben en verdriet dat het nu voorbij is maar ook van spanning om straks iedereen weer te zien, pakken we voor de ene laatste keer onze backpacks in. Na een kort nachtje vertrekken we om zes uur in de ochtend richting de pier om de boot naar het vaste land te nemen. Vanuit daar gaan we verder met de bus naar de airport om per vlucht van 1,5 uur naar Kuala Lumpur te vliegen.
We hebben in Kuala Lumpur een fijn hotel geboekt iets buiten het centrum en hier zullen we de laatste twee nachten van onze reis verblijven. Nu eerst maar eens wat slaap inhalen om morgen de stad in te gaan en te kijken of we het nog herkennen van ons eerste bezoek vier maanden geleden.
Poeh we waren even vergeten hoe het weer aanvoelde overdag in Kuala Lumpur. Wat een verstikkende hitte, bij iedere stap die je zet breekt het zweet je uit en dan schijnt de zon niet eens. Heel verschil met Koh Phangan waar je natuurlijk sowieso de halve dag in bikini rond loopt of in het water ligt. Nee zo'n stad is heel wat anders en ook heel wat drukker. Na een bezoekje aan China town, vorige keer niet geweest, en een heerlijke pittige (nog meer zweten) Indische maaltijd zijn we voor de verkoeling toch maar weer een shoppingmall ingedoken. Ook deze dag vloog voorbij en na een heerlijk nachtje slapen is nu dan echt onze allerlaatste dag aangebroken. Vanavond om 23:30 uur gaat onze vlucht naar Nederland met een tussenstop op Istanbull beginnen. Gek idee dat we morgen ochtend Nederlandse tijd, voor onze tijd nu eigenlijk pas morgenmiddag, na vier maanden weer in Nederland zullen zijn. Terug denkend zijn die vier maanden voor ons echt voorbij gevlogen. En hebben in die tijd heel wat kilometers afgelegd met zo ongeveer alle vervoersmiddelen die je kunt bedenken. Negen vluchten met het vliegtuig, twee keer 14 uur met de trein, ontelbare kilometers met mini bussen en grote touring bussen, heel wat uren op de boot van en naar de eilanden, taxi en tuk-tuk ritjes, fiets routes en niet te vergeten de ruim 1100 km op onze motorbikes. Naast de vele kilometers hebben we in vier maanden ook in schrikbarend veel verschillende bedden geslapen of in ieder geval gelegen. In totaal hebben we op 42 verschillende matrassen gelegen, dik, dun, hard, zacht, groot, klein we hebben het allemaal gehad. Ja om eerlijk te zijn kijken we uit naar ons eigen fijne bedje in Haarlem.
Het waren vier fantastische maanden, waarbij we uiteraard ook onwijs genoten hebben van het heerlijke zonnige warme weer terwijl het in Nederland hartje winter is. Maar nu zullen ook wij vanaf morgen nog zeker een aantal weken de kou mogen voelen. Brrr dat gaat erg wennen worden van vier maanden gemiddeld 33 graden naar wat zal het zijn in ieder geval onder de 10 graden in Nederland nu. Laten we maar hopen dat het snel zomer wordt, misschien stiekem wat zon en warmte mee smokkelend in onze rugtas, als dat eens zou kunnen!
Het is hier nu bijna middag en moeten nog even bekijken hoe we de dag tot ons vertrek naar de airport gaan vullen. In ieder geval zo onze backpacks voor de allerlaatste keer inpakken en afscheid nemen van Azië...bye bye Asia, see you soon Hollandia!
Dit was het dan ons laatste reisverslag van ons Azië avontuur. We willen iedereen bedanken die het leuk vond ons via de reisverslagen te volgen en een reactie te plaatsen.
We kijken ernaar uit iedereen weer te zien, tot snel! :-)
Liefs, Melanie en Wouter

melanie

Wij zijn Wouter Prins en Melanie Kuijper beide 25 jaar en wonen samen in Haarlem. Na al twee keer voor korte tijd in Thailand en Cambodja te zijn geweest zijn we eigenlijk heel cliché verliefd geworden op alles wat Azië te bieden heeft en willen we ons nu voor langere tijd laten onderdompelen in alle heerlijkheden van Azië. Na een jaar lang gespaard te hebben en beide afgestudeerd te zijn is het nu een mooie tijd om Nederland voor een aantal maanden te verlaten en in te ruilen voor zon, zee, strand, cultuur en nieuwe ontmoetingen. We zijn beide toe aan iets nieuws iets anders, maar toch was het best even een stap hier alles achter te laten en afscheid te nemen van werk en vrienden. Maar we gaan een leuke tijd tegemoet en hebben heel erg veel zin in onze reis door Zuid-Oost Azië. De landen die voor de komende maanden op ons lijstje staan zijn: Maleisië, Indonesië, Singapore, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Maar niets staat vast dus er kan nog van alles veranderen! Op deze blog gaan we onze reis vastleggen en laten we jullie meegenieten van al onze avonturen. Wij hopen op een bijzonder avontuur vol cultuur en spannende activiteiten en horen graag jullie reacties en wensen jullie veel lees plezier de komende tijd:-)

Actief sinds 23 Sept. 2014